|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید
عربستان حامی مدعیان دروغین مهدویت

عربستان حامی مدعیان دروغین مهدویت

پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۳۳ ب.ظ

در پی خنثی‌شدن توطئه ترور مراجع عظام تقلید و انهدام عتبات مقدسه در عراق، رئیس مؤسسه اطلاع‌رسانی و روابط بین‌الملل عراق اعلام کرد: بازجویی‌ها از عناصر دستگیرشده فرقه‌های ضاله مدعی دروغین مهدویت، نشان داد دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی به ریاست "مقرن بن عبدالعزیز" پشت سر این جریانات قرار دارد. به گزارش خبرگزاری فارس،‌ "صادق الموسوی" رئیس مؤسسه اطلاع‌رسانی و روابط بین‌الملل عراق در گفت‌وگو با برنامه "العراق‌الیوم" در شبکه تلویزیونی "العالم" گفت: در بازجویی از اعضای فرقه "جند السماء" مشخص شد که عناصر این فرقه روابطی با صرافی‌های امارات عربی متحده دارند که این منابع مالی، پول‌هایی به حساب این فرقه واریز می‌کنند.

وی افزود: پیگیری سرنخ‌ها به جایی انجامید که متأسفانه باید اعلام کنیم دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی به ریاست "مقرن بن عبدالعزیز" در رأس این تحرکات قرار دارد.

الموسوی با اشاره به اینکه دستگاه اطلاعاتی سعودی با هماهنگی جنبش پادشاهی "الوفاق" در عمان، دست به این تحرکات زده است، خاطرنشان کرد: آنها خیال می‌کنند از طریق جنبش‌های مدعی مهدویت و این قبیل فتنه‌انگیزی‌ها می‌توانند دولت مالکی را سرنگون کنند در حالی که حمایت از این جنبش‌های منحرف هرگز نمی‌تواند به سقوط دولت شیعه بغداد بینجامد.

وی با اشاره به برقراری نظام دموکراتیک در عراق تأکید کرد: اهل سنت عراق، به دور از این فتنه‌انگیزی‌ها از طریق انتخابات عادلانه و آزاد، وارد فعالیت‌های سیاسی شده‌اند و با اتحاد ملی و تحرکات مسالمت‌آمیز سیاسی، بدون توجه به اقدامات عربستان سعودی و امارات عربی متحده، به تلاش‌های خود برای بهبود اوضاع عراق ادامه می‌دهند.

الموسوی افزود: رژیم صدام از سال 1998 میلادی، سیاستی را در پیش گرفت که بر اساس آن، می‌بایست برخی از شیعیان عضو حزب بعث زیر نظر "عزت ابراهیم الدوری" که تمایلات صوفیانه داشت، وارد جنبش‌های اسلامی می‌شدند اما در پی مخالفت جنبش‌های اسلامی با پذیرش این افراد در میان صفوف خود، آنها مجبور شدند به تأسیس جنبش‌های مدعی مهدویت شوند.

وی با اشاره به اینکه "ضیاء عبدالزهره" که دو سال پیش در درگیری با نیروهای آمریکایی و عراقی کشته شد در سال 1999 میلادی، ادعای مهدویت کرده بود، تصریح کرد: علاوه بر وی شخصی با نام "سید احمد حسنی یمانی" نیز هست که یک مهندس جوان است و در سال 1999 میلادی از دانشکده مهندسی در نجف دانش‌آموخته شده اما اکنون ادعا می‌کند که با امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) در ارتباط است و با تغذیه بعثی‌های مزدور صدام، اکنون به فریفتن جوانان ساده‌دل مشغول است.

الموسوی در ادامه با اشاره به اینکه فرقه ضاله موسوم به "انصار المهدی" با فرقه "جندالسماء" تفاوت دارد، افزود: شخص دیگری با نام "سید محمود الحسنی الصرخی" پدید آمده که مدعی است با امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) ارتباط دارد و از او نامه‌هایی دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه ادعای مهدویت در تاریخ عراق، ایران و هند، ریشه بسیار طولانی دارد اما این قبیل مدعیان همواره یا مرده‌اند، یا دچار جنون و دیوانگی شده‌اند و یا به علت عدم اقبال مردم به ادعاهای‌شان، دست به خودکشی زده‌اند.

رئیس مؤسسه اطلاع‌رسانی و روابط بین‌الملل عراق در ادامه با بررسی رویکرد تبارشناسانه و آسیب‌شناسانه این ادعاها، گفت: زمینه جنبش‌های مدعی مهدویت را ظلم، دیکتاتوری، گرسنگی و جنگ می‌سازد که کشور عراق همه این شرایط را تجربه کرده و بروز چنین فرقه‌هایی چندان دور از ذهن نیست.

وی افزود: البته درباره این ادعاها نباید تا آنجا مبالغه شود که افکار عمومی برای پذیرش دعوت‌های راستین زمینه‌سازان حقیقی ظهور امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) تحت تأثیر قرار گیرد.
 

  • حیـدر کـرار

مدعیان دروغین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران