|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

مایکروسافت؛ خریدار 10 میلیون رشته DNA

پنجشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۳۵ ب.ظ

مایکروسافت قصد دارد تا 10 میلیون رشته از DNA های ساخته شده در آزمایشگاه را از استارتاپ سان فرانسیسکویی Twist Bioscience خریداری کند.
به نظر می رسد که مایکروسافت به ذخیره سازی اطلاعات روی مولکول های DNA علاقه مند شده و می خواهد این ایده را بیازماید. برخلاف هارد درایوها، دیسک های بلوری و هر چیز دیگری که از آن برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنیم، DNA ها به مدت هزار تا ده هزار سال سالم و خوانا باقی می مانند.
بخش تحقیقات مایکروسافت تخمین زده که در هر میلی متر مربع از مولکول DNA می توان یک اگزابایت یا یک میلیارد گیگابایت داده ذخیره کرد. در دوره ای به سر می بریم که تولید محتوا سر به فلک کشیده، از ثبت تصاویر روزانه گرفته تا ویدیوهای بلند و محتواهای چند رسانه ای.
دوگ کارمین از بخش تحقیقات مایکروسافت می گوید: «از آنجایی که داده های دیجیتال ما به صورت نمایی در حال رشد هستند، ما نیاز به متودهای بلند مدت و امن جدید برای ذخیره اطلاعات داریم.»
تکنولوژی مورد بحث بسیار دور از دسترس است و هنوز کسی موفق نشده تا محصولی بر پایه آن توسعه دهد، بنابراین به زودی منتظر تلفن های همراه با حافظه های چند صد میلیارد گیگابایتی نباشید. پاییز سال گذشته این دو شرکت توانستند تا آزمایشی کاملا موفقیت آمیز را به انجام برسانند.
شرکت Twist Bioscience می گوید که هزینه تولید تکنولوژی و انجام این نوع ذخیره سازی هر بار کاهش می یابد، بنابراین بعید نیست در آینده ای دور یا شاید حتی نزدیک، شاهد ذخیره سازی اطلاعات عظیم روی سرورهایی باشیم که از مواد کاملا آلی ساخته شده اند.
برای رسیدن به این هدف، استارتاپ سان فرانسیسکویی موفق شده تا مبلغ 131 میلیون دلار را از افرادی چون بوریس نیکولیک، مشاور ارشد بخش دانش بنیاد بیل و ملیندا گیتس دریافت کند.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران