|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید
اهمیت سلامت دین

اهمیت سلامت دین

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۲۱ ب.ظ

عصر پیامبر بود، چند روز به ماه مبارک رمضان مانده بود، پیامبر صلی الله علیه و آله مسلمانان را به مسجد دعوت کرد، و در حضور مردم در عظمت و شأن ماه رمضان سخنرانی نمود. از جمله فرمود: «شیطان ها در این ماه، در بند زنجیرها هستند؛ از خداوند متعال بخواهید که آنها را بر شما مسلط نکند.»

امیرالمؤمنین علی علیه السلام از میان جمعیت برخاست و عرض کرد: «ای رسول خدا، در این ماه بهترین اعمال چیست؟» پیامبر صلی الله علیه و آله در پاسخ فرمودند: «یا أبا الحسن، أفضل الأعمال فی هذا الشهر الورع عن محارم الله عز و جل؛ ای ابو الحسن، بهترین اعمال در این ماه، پرهیز از محرمات خدا است.» سپس آن حضرت گریه کرد. علی علیه السلام عرض کرد: «ای رسول خدا، چرا گریه می کنید؟»

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «گریه ام بخاطر اتفاق ناگواری است که در همین ماه بر تو وارد می شود، گویا می بینم که تو در نماز هستی و شخصی که شقی ترین فرد از گذشتگان و آیندگان است؛ و همپایه کُشنده ناقه حضرت صالح علیه السلام می باشد، با ضربت خود بر فرق تو می زند و محاسنت را با خون سرت رنگین می کند.»

حضرت علی علیه السلام فرمودند: «یا رسول الله و ذلک فی سلامة من دینی؟؛ ای رسول خدا! آیا این حادثه هنگام سلامت دینم رخ می دهد؟!» پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «فی سلامة من دینک؛ آری، هنگامی که از نظر دینی، از هر گونه انحراف سالم هستی این حادثه رخ می دهد.» آن گاه پیامبر صلی الله علیه و آله در حضور جمعیت فرمود: «ای علی! کسی که تو را بکشد مرا کشته است و کسی که با تو دشمنی کند با من دشمنی نموده است. زیرا تو همچون جان من هستی، روح تو روح من است و سرشت تو سرشت من است. خداوند متعال من و تو را آفرید و برگزید؛ مرا برای نبوت و تو را برای امامت انتخاب کرد. کسی که امامت تو را انکار کند، نبوت مرا انکار نموده است. ای علی! تو وصی من، و پدر فرزندانم و شوهر دخترم و جانشین من در میان امتم، هنگام زندگی من و بعد از رحلت من می باشی. فرمان تو فرمان من و نهی تو نهی من است. سوگند به خداوندی که مرا به نبوت مبعوث کرد و مرا به عنوان بهترین خلق خود برگزید، تو حجت خدا بر خلقش هستی و امین اسرار او و خلیفه او بر بندگانش می باشی.»

عیون أخبار الرضا، ج 1، ص 297

  • حیـدر کـرار

نظرات (۱)

http://talangoor.blog.ir
لینک بفرمایید
پاسخ:
سلام
متقابلا لینک شدید!
موفق باشید
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران