|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

عربستان نیروی داعشی تربیت می هد!

دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸ ب.ظ

یک رابطه علت و معلولی بین برنامه درسی و ایدئولوژی سیاسی فرد وجود دارد، اگر برنامه درسی، سلفی باشد، احتمال اینکه فارغ التحصیل تمایل به ایدئولوژیک خونین داشته باشد بسیار بالا است.

بدیهی است برنامه درسی آموزش و پرورش در مدارس دولتی سعودی کفر سایر ادیان از مسیحیان و مسلمانان، حتی صاحبان دیگر فرقه ها، مانند شیعیان و دیگران را صادر می کنند. و دانش آموزان را علیه دیگران به خشونت تحریک می کنند و گمراه کرده و آنها را به حفظ عقیده خود و بکارگیری علیه مذاهب دیگر تربیت می دهند.

نگاهی سریع به مدلی از کتاب های درس رسمی مطالعات اسلامی در عربستان نشان می دهد که استفاده از ایدئولوژی نفرت، علیه شیعیان و مسلمانانی که از مذهب وهابی پیروی نمی کنند واقعیتی است که در نظام آموزشی عربستان باقی مانده است، با وجود اینکه تمام اظهارات و اتهامات در مورد حذف و اصلاح این کتب به آنها ابلاغ شده است.

این کتاب ها به دانش آموزان عربستانی یاد می دهد که مردم جهان به مؤمن و کافر تقسیم می شوند و حتی هنگام دوره دبیرستان عنوانی در متون درسی آنها یافت می شود مبنی بر "وظیفه یک فرد مسلمان نشر ایمان در بین مردم است با هر وسیله که ممکن باشد حتی اگر جنگ و جهاد صورت بگیرد." و همچنین به آنها یاد می دهند که شیعیان مشرکند و روزانه شرک را در عبادت هایشان تمرین می کنند.

گزارش ها نشان می دهد که نتایج و پیامدهای منفی از این کتاب ها و برنامه های درسی با اشاره به مطالعات اسلامی از یک ربع به یک سوم از ساعات در دبستان و راهنمایی مدارس عربستان بکار گرفته می شود، و همچنین تا چند ساعت در هر هفته در سطح دبیرستان. به علاوه این ایده ها بر میلیون ها نفر از دانش آموزان تأثیر پرحجمی می گذارد، با اینکه اجمالا می دانیم تعداد مدارس حکومتی در عربستان به 25 هزار مدرسه که در آنها نزدیک به 5 میلیون دانش آموز درس می خوانند. و علاوه بر این، مملکت سعودی به طور رسمی 19 مدرسه را در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده اداره می کند. و همچنین دولت سعودی دوره آموزش عالی دانشگاهی را در نزدیکی حومه واشنگتن از فرفکس برگزار می کند و در آنجا به آموزش برخی از این کتب می پردازد این آمار با توجه به گزارش منتشر شده توسط روزنامه واشنگتن پست می باشد.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۱)

لعنت ب آل سعود کثیف تر از یهود ...
امام خمینی از صدام بگذریم از آل سقوط نمیگذریم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران