|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

وهابیت و نام مبارک امام مهدی (علیه السلام)

دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۹ ب.ظ

در دو حیاط جانبی مسجدالنبی (صلی الله علیه و آله) که به‌ کمک چتر‌هایی مسقف می‌شوند، نام‌های شریف اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به شیوه زیبایی حک شده است. در کنار این اسامی، نام‌ برخی صحابه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نیز به چشم می‌خورد.
این حکاکی‌ها توسط عثمانی‌ها صورت گرفته و جلوه زیبایی به این قسمت‌ بخشیده است. به ویژه‌ آن‌که شیعیان با دیدن این اسامی شریف، حال و هوای دیگری را در شهر پیامبر (صلی الله علیه و آله) تجربه می‌کنند.
متأسفانه از 6 سال پیش، دست عناد و لجاج وهابی‌ها گریبان این اسامی منقوش را نیز گرفته است. به طوری که در اصلاحاتی ناشیانه، نام مبارک "محمد المهدی حی" را ـ چنانچه در تصویر مشهود است ـ به "محمد المهدی" تغییر داده‌اند.
این معاندان که وجهه اسلام را نیز خدشه‌دار کرده‌اند، با دست‌بردن در حکاکی نام زیبای امام زمان (عجل الله تعالی له الفرج)، اتصال حرف "ح" به حرف "ی" را که نمادی از حیات و زنده‌بودن امام زمان (علیه السلام) است را به هم زده‌اند و به صورت ناشیانه‌ای، زائده‌ای بر حرف "ی" افزوده‌اند.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران