|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

حشرات به بهشت نمی روند!

چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۳۸ ق.ظ

http://s6.picofile.com/file/8209744042/ad7e3a26bc7cc01d58b1137ad1b44a5d_XL.jpg

به نقل از سایت روزنامه "المرصد" علی جمعه در برنامه "و الله اعلم" در شبکه تلویزیونی" سی بی سی" گفت: رسول خدا به ما دستور داد که با حشرات و حیوانات مهربان باشیم.
وی افزود: نباید موش را هنگام کشتن با آتش شکنجه کرد.
جمعه با این حال خاطرنشان کرد که آتش زدن مورچه ها - اگر روستایی را ویران کنند- جایز است زیرا ضرری ندارد.
علی جمعه گفت: فقها می گویند که نابود کردن حشرات نظیر سوسک ها جایز نیست زیرا نباید به توازن محیط زیست آسیب وارد نشود بنابراین نباید یک گونه را از بین برد.
وی افزود: سوسک ها از سه میلیون سال پیش وجود دارند و انسان نتوانسته است آنها را از بین ببرد.

http://s6.picofile.com/file/8209744050/DS0030.jpg

و به نقل از "القدس العربی"، مفتی پیشین مصر “علی جمعه” در جدیدترین فتوای جنجالی خود گفت: دست دادن زن با مرد نامحرم جایز است.

وی برای توجیه فتوای خود گفت: فتوای علمای اهل‏ سنت در این که دست دادن زن با مرد نامحرم باعث بطلان وضو می شود پس باید گفت که دست دادن با نامحرم حرام است، درست نیست زیرا که این حکم خداوند بمعنای حرمت دست دادن نیست بلکه مقصود از دست دادن “مس کردن” است که در احادیث “مس کردن” را به عمل زناشویی تفسیر کردند.

وی در ادامه افزود: علما برای حرمت دست دادن به حدیث شریف “لأن یطعن فی رأس أحدکم بمخیط من حدید خیر له من أن یمس امرأه لا تحل له” استدلال کرده اند در حالی که مس در حدیث به معنای جماع است و دست دادن با لفظ “اللمس” بیان می شود و حدیث با لفظ المس آمده است.

و در پایان گفت: دست دادن زن و مرد نامحرم حلال است و دلیلی بر حرمت آن وجود ندارد.

پیشتر “قرضاوی” رئیس اتحادیه علمای مسلمان نیز فتوایی مبنی بر جواز دست دادن مرد و زن نامحرم را صادر کرد.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران