|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

به گزارش روابط عمومی ستاد بزرگداشت دهه غدیر، حجت الاسلام و المسلمین محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر در نشستی خبری با رسانه های استان مازندران، با بیان این که ولایت در سایه سار امیر غدیر باید نسل به نسل در جامعه تسری پیدا کند، گفت: در جهان امروز که در آن قرار داریم غدیر حلقه مفقوده است اگر مردم و اجتماعات در تاریخ به مسأله غدیر اهمیت می دادند دنیای امروز با همدلی و همزبانی بسیار بالا و گران سنگی و با همفکری بسیار گرانمایه ای با تفاهم و تعادل می توانستند زندگی خود را سرشار از محبت و مودت کنند.

وی ادامه داد: چه کنیم که در گذشته اختلاف و انحراف به وجود آمد و همان روزی که امیر غدیر را پیغمبر به ولایت و خلافت خود منصوب نمود در همان جلسه، اجلاس بزرگ و میتینگ بزرگ بیش از ۱۲۰ هزار جمعیت، افرادی که عامل فتنه و انحراف بودند آن روز مسیر را منحرف کردند که امروز دنیای ما دچار آن انحراف و فتنه گذشه است و بعضی ها که امروز راه های انحراف و فتنه را در پیش می گیرند آنها همان تفکر مخالفت با غدیر را دارند.

رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر افزود: امامت نعمت عام الهی است و در سایه ولایت و خلافت امیرالمؤمنین (علیه السلام) و به نص صریح قرآن و به کلام الهی که می فرماید «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ» آفتاب، ستاره و ماه که نواقص ندارد؛ هیچ یک از نعمت های خدایی نقصی ندارد اما نقصی که بود در باره ولایت بود ودر روز غدیر با امر خدا پیغمبر الهی به امر خدا ابلاغ کرد و تعیین نکرد.

وی ادامه داد: ما نمی گوییم پیغمبر امیر المؤمنین را نصب کرد، بلکه پیامبر ابلاغ کرد پیام خدا را و همان طوری که پیغمبر ابلاغ کرد هدایت بشر را، همان طوری که پیامبر عامل هدایت بشر درباره خلقت از جانب خدا به عنوان یک سفیر و پیغامبر از جانب خدا بود.

وی با بیان این که پیغامبر جهان خلقت از جانب خالق جهان آفرین امیر غدیر را در روز غدیر به ابلاغ الهی او را به جایگزینی و جانشینی خود تعیین کرد، ادامه داد: و در آن روز آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ» نازل شد یعنی از بدو خلقت بشر تا روز غدیر ۶۱ ، دین خدا کامل نشد و این خیلی مفهوم بالایی دارد و بر همین مبنا است که عقلانیت بشر دنیای امروز باید به این نقطه برسد که جهان نیاز به تفاهم، تعادل و همدلی دارد و با دعوا، اختناق، تخاصم و تعاند نمی تواند بشر خود را معرفی کند، چون بشر دارای عقلانیت، تفکر، حب به ذات است و خود را دوست دارد و می خواهد در طبیعت به مثل طبیعت زندگی کند، اینجاست که غدیر معنای بسیار بالایی دارد و ما با منطق، دلیل، برهان، استدلال و تفاهم این نظریه و نگاه را به دنیای امروز عرضه می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نظری خادم الشریعه به موضوع دکترین جهانی دهه غدیر اشاره کرد و گفت: دکترین به معنای تئوری، ایده و مسلک است که در جهان امروز عنوان آن دهه غدیر است و از عید قربان که عید بزرگ موحدان و خدا پرستان است، عیدی است که خداوند حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه السلام) را به امتحان والایی وادار کرد و حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه السلام) نیز در این آزامایش و امتحان الهی سربلند بیرون آمد و تا عید غدیر ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: عید غدیر روز اتمام نعمت، اکمال هدایت، و روزی که خدای جهان آفرین از مخلقوش راضی می شود است و لذا پس از شروع نهضت عظیم اسلامی و قیام امام راحل موضوع دهه غدیر در خطه مازندران که سبق تشیع دارد و در همه شرایط پشتیبان انقلاب ونظام بود به زعامت و رهبری علما، روحانیان و در رأس آیت الله نظری خادم الشریعه این ابتکار از رویش کرد و در حال حاضر نیز جنبه جهانی و بین المللی پیدا کرد و هر سال اجلاس دهه غدیر در یکی از نقاط کشور برگزار می شود و امسال هم در قالب دکترین جهانی دهه غدیر در عرصه تجلی دهکده جهانی معرفت از دیدگاه و منویات مرجعیت و فقاهت و زعامت و رهبری در زمان غیبت در قم و در جوار کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) حضرت معصومه (سلام الله علیها) و با حضور مراجع، علما، اساتید حوزه و دانشگاه و دیگر شخصیت های علمی و لشکری و کشوری و بیش از ۱۰۰ میهمان خارجی برگزار می شود و امسال نیز بنا داریم دکترین جهانی دهه غدیر را از دیدگاه و منویات مرجعیت، فقاهت، زعامت و رهبری بررسی کنیم و این اصولی مبتنی بر اصول عقیده مداری شیعه است.

وی با بیان این که شیعه حرف او و نشانگر مبانی او جهان گیر می شود، گفت: اگر امروز نتوانستیم آن را به جامعه عرضه کنیم اما به نص صریح قرآن، گاهی باطل جبلان می کند، مثل امروز که دنیای تکفیر و داعش و دنیایی که دین را به تعریف و عمل خودشان می برند، اما در اسلام هیچ اجباری در پذیرش دین وجود ندارد و دروازه دینمداری و دینداری باز است و هر کس می خواهد ورود کند اسلام با روی تفاهم و روی خوش از آنها استقبال می کند و اگر امروز هم بشر به این نقطع نرسد که دین کامل شریعت حضرت محمد(ص) و کتاب کامل قرآن است روزی به این نقطه می رسد و آن روز قطعی و حتمی است.

وی با تأکید بر این که تلاش همه ما این است که تفکر غدیر در جهان کمرنگ نشود و هر روز نیز جهانی شود، افزود: اگرچه امروز داعش می آید به نام اسلام طوری می کند که حتی حیوانات نیز در جنگل ها آن را انجام نمی دهند، اقدامات گروه های تکفیری در منطقه نه تنها نمادی از اسلام که ندارد حتی نمادی از بشریت هم ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود گفت: در عرصه دهکده جهانی معرفت باید گفت جهان امروز دهکده شده است و ما بیاییم بر روی سفره ای که در خانه طبیعت داریم استفاده می کنیم با همدلی و تفاهم و زندگی خود را بر این مدار استوار کنیم که دهکده جهانی معرفت مبنای شناخت و معرفت در راستای شناخت فردی، خانوادگی و تهذیب نفس، تدبیر منزل و سیاست مدون را بتواند در راستای دکترین جهانی دهه غدیر برای ما روشن کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که پنجمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با شعار نئوتئوری دهکده جهانی معرفت سال گذشته در حرم شاهچراغ (علیه السلام) با حضور شخصیت هایی از داخل و خارج برگزار شد، افزود: همچنین نشست تخصصی جهانی شدن دکترین جهانی دهه غدیر در سال ۹۲ با حضور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در ساری برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۱ این اجلاس بین المللی در دانشگاه امام صادق (علیه السلام) تهران و با محوریت مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و حضرت آیت الله مهدوی کنی (رحمه الله تعالی)، ریاست فقید مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ نیز همایش معنوی دهه غدیر با حضور شخصیت های داخلی و خارجی در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری خادم الشریعه ادامه داد: امسال نیزکه این برنامه را در قم برگزار کردیم به دلیل حضور آیت الله شهرستانی، نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی سیستانی که به مازندران آمدند ما همان جا شاکله غدیر و اجلاس امسال را بستیم و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، آستانه حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها)، تولید مقدس مسجد جمکران، مجمع آل البیت و مرکز جامعه المصطفی این اجلاس امسال ۲۶ شهریور در جوار رحمت بار کریمه اهل بیت (علیها السلام) حضرت معصومه در دو نوبت صبح و عصر در شبستان حضرت نجمه خاتون با حضور مراجع، علما و نخبگان و با سخنرانی یکی از مراجع عالیقدر برگزار می شود.

وی با اشاره به این که گروه های تکفیری امروز با نمادهای اسلامی درکشور های منطقه حضور دارند به هیچ اصولی پایبند نیستند، چون کتاب آسمانی می گوید تعادل، تفاهم و همدلی و این گروه های تکفیری به هیچ یک از این اصول پایبند نیستند، اسلامی که ما می گوییم نماد آن امیرالمؤمنین است.

وی با بیان این که حکومت ما بر مدار حکومت علوی است که الحمد الله در سایه سار همین حکومت، ولایت فقیه و زعامت و رهبری را یکی از آن فرزندان پاک یعنی حضرت آیت الله امام خامنه ای بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: ملت ایران و اکثریت مراجع تقلید و علمای جهان اسلام رهبریت فرزانه را به عنوان رهبر و ولی امرمسلمین جهان قبول دارند.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که مسأله ولایت فقیه مبتنی بر همان ولایت غدیر است، گفت: غدیر تا دامنه قیامت چشمه جوشانی است که همه باید از این چشمه حتی به اندازه قطره ای استفاده کنند.

وی با اشاره به این که رهبر انقلاب اسلامی یک فقیه، عالم، مجتهد و یک انسان دارای بصیرت هستند، گفت: ایشان همان طور که شعار بصیرت را در جامعه اعلام کردند خودشان نیز عامل آن هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دغدغه های فرهنگی که ایشان دارند در اکثر فرمایشات خود به هر نحوی ابلاغ می کنند و می تواند الگوی خوبی برای سیاست مداران و دولتمردان و کسانی که صاحب قلم و نگرش علمی هستند باشد که در راستای یک هدف فرهنگی بزرگ از یک رهبر فرزانه تبلوراتی به منصه ظهور می رسد که او را بتوان برای جهان خوراک علمی قرار داد.

وی ادامه داد: ما اگر می خواهیم ایرانی آباد، سیاست و اقتصادی صحیح داشته باشیم باید به آرمانی که امام امت او را برای ملت ایران آورده اند و منویاتی که امروز رهبریت معظم در حوزه اشتغال، اقتصاد بهینه و تأمین آسایش و رفاه عمومی مردم که دارای عظمت خاصی هستند عمل کنیم.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به این که ملت ایران ملتی هستند که هدف مبارکی را در پیش دارند و بر همین هدف عزیزان خود را در اسلام و انقلاب نثار و ایثار و شهدا نیز با خون پاک خود از این هدف استقبال کردند، گفت: امروز باید الگوی علوی در همه بخش های جامعه نهادینه شود تا شاهد جامعه ای متعالی و بالنده در بخش های مختلف باشیم.

وی ادامه داد: در زمان غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مراجع و رهبریت همان هدف را در پیش دارند که فرمایشات رهبر انقلاب باید برای همه نصب العین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در سالجاری دو رویداد و امر مهم در حوزه سیاسی کشور یعنی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، گفت: درباره ملت ایران دشمن نمی تواند تصمیم بگیرد چون ملت ایران مقتدر و دارای عقلانیت است و نیازی به قیم ندارد و همان طور که تحت زعامت امام راحل هشت سال در برابر دشمن ایستادند و با جان خود از خاک، مال و میهن اسلامی دفاع کردند امروز نیز پشت سر رهبری نظام در برابر دشمنان نظام خواهند ایستاد.

وی ادامه داد: مسؤولان باید برای مردم بهینه سازی کنند تا مردم با رضا و علاقه در دو امر خطیر پیش روی که پشتوانه نظام و رهبری است با حضوری بی نظیر و حداکثری شرکت کنند.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران