|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

تحلیل ورزشی حرام است!

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۹ ب.ظ

http://s3.picofile.com/file/8213853000/1442652045.jpg

روزنامه سعودی الوطن نوشت: این فتوا، در پاسخ به سؤالی صادر شد که از پایگاه اینترنتی "الاسلام سؤال و جواب" شده بود. این پایگاه اینترنتی، تحت نظر محمد صالح المنجد، مبلغ سعودی فعالیت می کند. در متن این فتوا آمده است: تحلیل گران ورزشی و هنرمندان، عمر خود را تلف می کنند و این کارشان سودی برای آن ها نزد خدا ندارد، و سبب علو درجه شان نمی شود و به آمرزش گناهان منجر نمی شود. این افراد اگر توان و انرژی خود را در جهت علمِ سودمند به کار می گرفتند، به اعجوبه هایی تبدیل می شدند.

در این فتوا همچنین در پاسخ به سؤالی درباره کسانی که در قبال پول، به تحلیل گری می پردازند، خاطر نشان شده است: فعالیت یک مسلمان به عنوان تحلیل گر ورزشی یا هنری، جایز نیست؛ البته کار به عنوان تحلیل گر نظامی یا سیاسی و اقتصادی بلامانع است.

در این میان، "علی کمیخ" مربی و تحلیل گر سعودی، از این فتوا ابراز شگفتی کرد و آن را خروج از مسیر مستقیم ارزیابی و خاطر نشان کرد که در این فتوا، به ورزش و ورزشکاران اجحاف شدیدی شده است. وی همچنین منبعِ استنادِ این فتوا را خواستار شد و تاکید کرد که سنت پیامبر، مغایرتی با ورزش نداشته است.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران