|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

http://s6.picofile.com/file/8229565676/word_Number.jpg

یکی از مشکلات عمومی کاربران در زمینه شماره گذاری صفحات ورد، عدم توانایی آنها در انتخاب صفحه دلخواه جهت شماره گذاری است. برای مثال کاربری که دارای یک سند ۵۰ صفحه ای است می خواهد از صفحه ۵ به بعد را شماره گذاری (با شروع از عدد یک) کند در حالی که صفحات قبلی (یعنی ۱ تا ۵) شماره ای نگیرند.

اگر این سوال همیشگی شما نیز بوده است، این آموزش را تا رسیدن به جواب سوال خود فرا بگیرید. (قابل ذکر است این روش برای تمامی نسخه های ورد کاربرد دارد با این تفاوت که در نسخه های مختلف ممکن است جای چند گزینه متفاوت باشد.) توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب…

مراحل انجام کار:

۱- ابتدا در سربرگ Insert با کلیک بر روی Page Number یکی از حالات دلخواه شماره گذاری صفحات را اعمال کنید. همانطور که مشاهده می کنید تمامی صفحات شماره می گیرند.

http://s6.picofile.com/file/8229565784/word_Insert_InsertNumber.jpg

۲- به صفحه ی ماقبل صفحه مورد نظری که می خواهید شروع شماره بندی را از آنجا شروع کنید رفته و از سربرگ Page layout بر روی عنوان Breaks کلیک نمایید و در منوی ظاهر شده بر روی یکی از گزینه ها برای مثال Next Page کلیک کنید. (برای مثال اگر می خواهید از صفحه ۵ به بعد شماره بندی کنید روی صفحه ی ۴ رفته و این اعمال را انجام دهید.)

http://s3.picofile.com/file/8229565818/word_Pagelayout_Break.jpg

۳- سپس به سربرگ Insert بازگشته و روی Page Number کلیک کنید. منوی بازشویی را مشاهده خواهید کرد که از آن Format Page Numbers را انتخاب کنید و در پنجره باز شده گزینه start as را انتخاب کنید.

http://s3.picofile.com/file/8229565850/word_Insert_NumberFormat.jpg

۴- حالا مشاهده می شود که صفحات از صفحه ی ۵ به بعد شماره گذاری می شوند اما مشکل کار اینجا است که صفحات قبل از ۵ نیز دارای شماره هستند. برای برطرف کردن این اشکال روی صفحه ی مورد نظر (صفحه ۵) رفته و روی فوتر آن دوبار کلیک کنید. در سر برگ Design عنوان Link to previous را غیرفعال کنید.

۵- حال به صفحاتی که می خواهید شماره نداشته باشند (صفحات قبل از صفحه ۵) رفته و اعداد آنها را دستی پاک کنید.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران