|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

فضیلت صلوات همراه با جمله "و عجل فرجهم"

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳ ب.ظ

یکی از عوامل صالحی که شایسته یک شخص منتظر می باشد گفتن «عجل فرجهم» پس از صلوات است و در عین سادگی و سرعت از بلندترین گامها در جهت سرعت بخشیدن به ظهور آن حضرت است و از کاریترین ضربات بر پشت شیطان لعین بوده و او را خرد خواهد نمود و خود موجب: ایجاد یکپارچگی در جهت وفای به عهد با امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، موجب دوری شیطان از شیعیان، موجب صف آرایی شیعیان به عنوان لشگر حق در برابر شیاطین، پرداخت اجر رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله).

اظهار محبت به مغز و نور آل محمد (صلی الله علیه و آله) یعنی حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مداومت به گفتن «عجل فرجهم» چه فردی و چه اجتماعی باعث توجه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به انسان خواهد بود زیرا اظهار محبت موجب اظهار محبت متقابل آن حضرت خواهد شد، البته فرستادن صلوات با «عجل فرجهم» باید همانند نماز با توجه کامل باشد تا مورد رضایت و قبول حضرت حق قرار گیرد.

صلوات با «عجل فرجهم» باید با صدای بلند و رسا گفته شود تا پشت شیطان و شیطان صفتان بلرزد و در روایت است که موجب خروج نفاق از دل انسان می شود.

مطمئناً رایج شدن صلوات با «عجل فرجهم» در مجامع عمومی برآوردن خواسته امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از شیعیان و لبیک به دعوت آن حضرت است که در توقیع شریف فرمود: «برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید که این فرج خود شماست» (بحارالانوار, جلد 53, ص183)

کسی که می خواهد برای فرج امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کند اگر توجه به حقیقت داشته باشد خواهد دانست که صلوات فرستادن در حقیقت دعا کردن برای فرج آن حضرت است.

صلوات چنانکه در روایات ذکر شده به معنی نزول رحمت پروردگار بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) است و رحمت پروردگار بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) در عالم دنیا با ظهور حضرت بقیه الله ارواحنا فداه آشکار شده و روشنایی می دهد و با ظهور آن حضرت است که بر جهانیان فضیلت محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) یعنی خدایا آن رحمت مخصوص خود بر محمد و آل محمد (یعنی حکومت جهانی آن را) برسان ما وقتی صلوات می فرستیم از خدای تعالی می خواهیم بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) رحمتی را نازل فرماید که ظهور آن را به همراه داشته باشد و به واسطه این رحمت کره خاکی ما را از تاریکی, جهل و دوری از معنویت و انسانیت بدر آمده و به عظمت و فضیلت محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) پی برده و به وسیله آنان به زندگی دست یابد چرا که اکنون در مردگی بسر می برد.

دعا برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

بهترین اوقات دعا کردن برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف):

امام صادق (علیه السلام) فرمود در چهار زمان و ساعت بکوشید برای دعا کردن: هنگام وزیدن بادها، هنگام از بین رفتن سایه ها، هنگام باریدن باران، هنگامی که اولین قطره از خون شهید بر زمین می افتد. بدانید که در این وقت درهای آسمان گشوده می شود. «مکارم اخلاق»

امام صادق (علیه السلام): دعا در چهار وقت مستجاب می شود: در نماز وتر (قنوت نماز وتر)، بعد از دمیدن سپیده دم، بعد از اذان ظهر، بعد از مغرب «مکارم اخلاق»

صلوات فرستادن:

امام صادق(علیه السلام) فرمود: آنگاه بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) صلوات بفرست و بعد از دعا برای فرج حوائج شخصی خود را بخواه که چنین دعایی مورد اجابت قرار خواهد گرفت.

دیدار با امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف):

دیدار با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مربوط به مرحوم حاج محمد علی فشندی تهرانی که یکی از اخیار و صالحین بوده و در زمان ما اتفاق افتاده است:

در مسجد جمکران قم اعمال را بجا آورده و با همسرم می آمدم دیدم آقایی نورانی داخل صحن شد و قصد دارند طرف مسجد بروند گفتم این سید در این هوای گرم تابستان از راه رسیده تشنه است ظرف آبی به دست او دادم تا بنوشد پس از آنکه ظرف آب را پس داد گفتم آقا شما دعا کنیدو فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از خدا بخواهید. فرمود: شیعیان ما به اندازه آب خوردنی مارا نمی خواهند اگر بخواهند دعا می کنند و فرج می رسد. (شیفتگان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جلد اول)

بعضی از فوائد دعا برای فرج حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

دعا برای فرج موحب فرج خواهد شد

موجب زیاد شدن نعمتهای پروردگار می گردد.

سبب ناراحتی و اضطراب شدید شیطان می شود.

موجب نجات از فتنه های آخرالزمان می گردد.

دعا برای آن حضرت موجب دعا کردن متقابل امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای دعا کننده است

دعا برای فرج موجب استجابت دعاهای شخص دعا کننده برای خودش است

دعا برای فرج اداء اجر رسالت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است.

موجب آمرزیده شدن گناهان می شود.

دعا برای فرج ان شاءالله تعالی موجب تشرف به محضر مقدس حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در خواب یا بیداری می شود.

دعا کننده اگر قبل از ظهور آن حضرت از دنیا برود می تواند برای یاری آن حضرت در وقت ظهور به دنیا باز گردد.

دعا برای فرج وفا نمودن به عهد و پیمان با پروردگار و ائمه هدی (علیه السلام) است.

دعا کننده برای فرج به ثوابهای احسان به والدین حقیقی می رسد.

دعا کننده برای فرج به ارزشهایی که برای رعایت کننده امانت مقرر شده است خواهد رسید.

موجب کامل شدن ایمان می شود.

موجب خوشحالی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می گردد.

دعا برای فرج موجب طول عمر انسان می گردد.

دعا کننده برای فرج را ائمه هدی (علیه السلام) به خوبی و رستگاری خواهند شناخت.

خداوند متعال او را در عبادت یاری می نماید.

شفاعت او را در حق هفتاد هزار گنهکار خواهند پذیرفت.

دعا برای فرج موجب درخشش بیشتر نور معرفت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در قلب انسان می شود.

آنچه مهم است اینکه:

نسل حاضر خصوصا شیعیان به واسطه فراموش نمودن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به بلای عظیم محرومیت از آن حضرت مبتلا شده اند، مانند سرزمینی که در گذشته از بی آبی خشک شده و تبدیل به شوره زار گردیده است اگر نسل های قبل از این زمین را بی آب رها کردند، نسل حاضر نیز همان برنامه را ادامه داده و اقدامی برای آبیاری دلهای خشکیده و تشنه که از دوری آب حیات یعنی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شکاف برداشته ننموده است پس اگر نسل حاضر از پیر و جوان, زن و مرد خصوصاً جوانهای تشنه لب ما که شیفته معنویات هستند ولی کسی نیست به آنها آب زلال محبت امام زمان ارواحنا فداه را بچشاند بپا نخیزند و یاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را  در این دوران زنده و با آن حضرت خود را آشنا نکنند در این بلای عظیم همچنان باقی خواهند ماند.

پس بیاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) محبوب دل شیعیان و امید دل مستضعفان و حامی ستمدیدگان در هر زمان با صلوات بر محمد و آل محمد و گفتن جمله "عجل فرجهم" تعجیل فرج ذخیره الهی را از درگاه ایزد منان خواهیم خواست.

راه شریک شدن در ثواب الغدیر:
علامه امینی صاحب کتاب شریف الغدیر نقل می کنند که گفته است: هر کس بعد از صلوات بگوید ((و عجل فرجهم)) من او را در ثواب نوشتن کتاب الغدیر شریک می کنم.

(( اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ))

 
  • حیـدر کـرار

نظرات (۴)

سلام
وب خوبی دارید به وب من هم سربزنید..
اگرباتبادل لینک موافقید خبردهید
پاسخ:
سلام
تشکر
حتما ان شاءالله
ممنون از لطف شما
سلام لینک شدید
پاسخ:
سلام
ممنون
خیلی جالب و عالی بود. من همیشه فکر می کردم این و عجل فرجهم برای چی هستش
به وبلاگ منم سر بزن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران