|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

اسلام ابوبکر پس از پنجاه سال

پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۵۲ ب.ظ

در کتابهای شما آمده است که ابوبکر پس از پنجاه نفر و حتى پس از عمر بن خطاب اسلام آورد، چنانچه از سعد بن ابی وقاص نقل شده است که ادعاى بعضى، مبنى بر اینکه او اولین مردى است که اسلام آورد، دروغ و کذب است; «محمد بن سعد، قلت لأبی، أکان ابوبکر اولکم اسلاماً؟ فقال: لا و لقد اسلم قبله اکثر من خمسین.»([1])

عسقلانى مى گوید: «... فقد کان حینئذ جماعة ممن أسلم لکنهم کانوا یخفونه من أقاربهم»([1])

نظرات (۸)

مثل سگ دروغ تحویل میدهی
پاسخ:
آقای "تحویل میدهی" اگر اینطوره پس سعد بن ابی وقاص و عسقلانی به این حرفتون سزاوارترن!!
سلام دوست عزیزم حرفات حق ودرسته ولی یه نصیحتی ازدوست کوچیکت برادر کوچیکت همیشه برای مباحثی اسناد روبنویسید -اسم کتاب-صفحه-ونقل کلام یا متن ازکتاب برادرامون اهل سنت باشد.

موفق وپیروزباشید.
پاسخ:
سلام
سپاس از حضورتان...
بزرگوارید..
همه چیز را با سند نقل کرده ایم و اسناد این مطلب شماره های انتهای متن است شما اگر کلیک کنید به منابع هدایت می شوید.
تاریخ را به دقت مطالعه کن به برادر سنی خود توهین نکن شما که فظا ایجاد کرده ای برای بحث باید برای جوابتون بجای توهین دلیل بیاوری واز اطلاعات بالایی برخوردار باشی . تا حالا خودت را جای ابوبکر و عمر گذاشته ای وبه حق بنگری که شما که وجود مبارک پیامبر را لمس کرده ای چه رفتاری می داشتی.غدیر خم بر همه ما آشکار است وهمه میدانیم که چه شد. اما شما الان در کشورتان کسانی را که سزاوار مسئولیت هستند را بر سر امور میگذارید یا اینکه هر کسی به سود شما باشد تا آنجایی که حتی هیچ کس خواهان او نباشد. لطفا با دید باز بنگر.یکی از امامان ما وشما حدیثی دارد که باید شنیده باشی_ هرآنچه را برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند.
یه سوال دارم، اصلا 50 نفر نه که هزار نفر، این روایت هم صد در صد صحیح.
آیا این را قبول داری که حضرت بلال یک برده بود، که وقتی اسلام آورد صاحبش او را شکنجه کرد و این حضرت ابوبکر بود که او را آزاد کرد.
چطور میشه اسلام حضرت بلال را که افراد زیادی قبل از او ایمان آوردند را قبول می کنید ولی حضرت ابوبکر که لاقل قبل از حضرت بلال بوده را نمی کنید؟؟؟؟
ببین عزیز من اون عقلت رو به کار ببر. این بزرگواران همه جزو مهاجرین بودند. و در اسلام و ایمان سبقت جستند. مهم نیست که کدام اول بوده، مهم این است که اینها بعد اینکه حق را شنیدند نه تنها اینکه دشمنی نکردند و نه تنها اینکه بی تفاوت نبودند و بلکه علی رغم دشمنی های فراوان و سختی ها و شکنجه های فراوان اسلام آوردند و بر آن پایدار ماندند، خانه و کاشانه و اموال خود را رها کردند و هزار کیلومتر را در صحرای گرم و سوزان پیاده به سرزمینی رفتند که هیچ آشنایی نه با خود سرزمین داشتند و نه با مردمشان. آنجا هم در تمام جنگها شرکت کردند.
به جای گم شدن توی این روایتها، آیات آوردی شما که در طول تاریخ باعث ریختن خون هزاران مسلمان و اختلاف بین امت شده هیچ آیه ی واضحی نیست؟
من حاضرم با تو مناظره کنم نه در مورد روایتها، که بیا از قرآن برای هم آیه بیاوریم. شما تا به قرآن میرسه حرفتون عوض میشه و قرار می کنین و هزار و یک بهانه و توجیه می آورین.
  • یا امیرالمومنین
  • برادران اهل تسنن و ارمنی و جعفری و ... همه برای هر ایرانی محترم هستند و هیچ چیزی مثل وحدت مسلمانان به اسلام عزت نمیده . به هر حال خیلی سخته که انسان باور هایی که از کودکی با آنها بزرگ شده را تغییر بده.


    و فقط انسان های آزارد اندیش که جرات و قدرت تسلیم در برابر حق را دارند در نزد خداوند ارزش بالاتری خواهند داشت.

    قوم بنی اسرائیل به حضرت موسی ع گفتند از آسمان برای ما غذا بیار طبق آیات قران مائده آسمانی برایشان فراهم شد و خوردندو ...

    موسی علیه السلام 40 روزی قوم خودشون رو ترک کردند وقتی برگشتند دیدند قومش توسط سامری گوساله پرست شدند !؟؟!!

    خدایاااا اینا دیگه کی هستن ! شاید همه ما به این قوم بگیم اینا دیگه چه خرایی بودن معجزه پیامبر و دیدن و وقتی پیامبر از بینشون رفت برگشتند گوساله پرست شدند

    ولی آیا به افکار خودمون هم فکر کردیم واقعا ما هم در مقابل حق و حرف حق پیامبر و خداوند مطیع هستیم و یا به خیال خودمون در راه حق هستیم

    بنظر من هر شخصی باید یه روزی افکارشو پاک سازی کنه مقداری رو شیفت دلیت کنه و بعضی ها رو آپدیت کنه .

    پیامبر ما هم که اسلام رو آورد و همه میدانیم اسلام فکر کوچک ترین چیز های زندگی بشر رو کرده مثلا میگه بعد از غذا یه ذره نمک بخورید یا آخر حمام یه کمی آب سرد روی پاهاتون بریزید و ...

    کوچکترین و بزرگترین ابعاد زندگی در اسلام برنامه ریزی شده (اگه شک دارید برید تحقیق کنید)

    پیامبری که آخرین پیامبر خداست به آب سرد بعد از حمام برنامه داشته آیا ممکنه برای امت مسلمان بعد از فوت خودش برنامه نداشته ! که این مساله در غدیر اثبات شده و شیعه وسنی اذعان دارند.


    در اینکه ابو بکر و ... به اسلام خدمت کردند در تاریخ فعالیت هاشون ثبت شده و ما هم منکر تاریخ نیستیم ولی به قول اون دوستمون یکم آزاد اندیش باشیم الان هم خیلی از مسئولان ما مسلمان هستن و خدمات زیادی کردن و لی تخلف هایی هم داشتند همین معاون آقای امدی نژاد رحیمی معاون وزیر بود و در سمت خودش فعالیت هایی هم داشته ولی اختلاس کرد و آبروی خودشو برد .


    تا حالا فکر کردید ریشه ایت اختلافات بین مسلمانان از کجاست و چه کسانی ریشه این اختلافات و بنا نهادند؟ این همه داعشی و مسلمان کشی و و فرقه های افراطی و تفریطی از

    اجرا نکردن دستور پیامبر خدا نشات میگیره . حالا هر چقدر هم در اون زمان به اسلام خدمت کرده باشند سرپیچی از دستور پیامبر خدا و اختلاف انداختن بین مسلمانان و این همه بد نام کردن اسلام به نظر شما می ارزه !

    داستان حضرت موسی و قومش رو با خودمون یه مقایسه بکنیم ببینیم واقعا کدوم طرفیم . واقعا آزاد اندیش هستیم!

    آزاد اندیشی که با هزارتا زنجیر خودمون رو بستیم به باورهایی که جرات تغییر در آن رو نداریم

    در اسناد شیعه و سنی هر دو طرف آمده که هر کس در طول حیات خود و در زمان مرگ خود امام - زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است

    در اسناد خود اهل تسنن هم هست که وقتی حضرت زهرا ع دختر پیامبر گرامی در بستر شهادت بودند عمر و ابوبکر به ملاقاتشان آمدند و حضرت زهرا روی خود را ازآنان برگرداند این هم در اسناد برادران اهل تسنن گرامی

    ===


    1-محمدبن اسماعیل بخاری در «صحیح بخاری»(1)، جلد پنجم، صفحه177،‌چاپ بیروت.
    با نقل سلسله سندی از عایشه می گوید:
    «فوجدت فاطمه علی بن ابی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت و عاشت بعد النبی سته اشهر، فلما توفیت دفنها زوجها علی لیلا و لم یوذن بها ابوبکر؛ حضرت زهرا(ع)ابوبکر را به خاطر (ماجرای فدک) ترک کرد و با او صحبت نکرد تا به شهادت رسید، همسرش علی(ع)او را شبانه دفن کرد و به ابوبکر اجازه نداد تا در تشعیع و تدفین او شرکت کند.»
    2- بیهقی در«سنن الکبری»، جلد ششم، صفحه300، چاپ بیروت.
    «فغضبت فاطمه(ع)علی ابی بکر و هجرته، فلم تکلمه حتی ماتت فدفنها علی(ع)لیلاً: حضرت فاطمه(ع)بر ابوبکر غضب کرد و خشمناک شد، و از او اعراض نمود و با او صحبت نکرد تا این که شهید شد؛ پس علی(ع)او را شبانه دفن کرد».(2)
    3-مسلم بن حجاج در «صحیح مسلم»، جلد سوم، صفحه1380،‌چاپ مصر.
    «هنگامی که فاطمه(ع)وفات یافت شوهرش علی(ع)شبانه بر او نماز خواند و او را دفن نمود، و به ابوبکر خبر نداد که بر جنازه اش حاضر شود و بر او نماز بخواند».
    4-ابن اثیر،‌»الکامل فی التاریخ»، جلد دوم، صفحه126.
    معمر از «زهری» و او از عایشه در مورد آن چه بین فاطمه(ع)و ابوبکر درباره میراث پیامبر(ص)گذشت روایت می کند که: حضرت زهرا از ابوبکر اعراض کرد و با او صحبت نکرد تا این که به شهادت رسید و بعد از پیامبر(ص)شش ماه زندگی کرد و وقتی به شهادت رسید، او را همسرش(علی(ع»دفن کرد و به ابوبکر اجازه نداد که بر جنازه او حاضر شود و نماز بخواند».(2)
    5-محمد بن ابی شبیه،«المصنف»، جلد چهارم، صفحه141.
    «ان علیاً دفن فاطمه لیلاً؛‌ همانا علی(ع)فاطمه(ع)را شبانه دفن کرد»
    6-«ابن فلاح الحنبلی،‌«شذرات الذهب»، جلد اول، صفحه15، چاپ قاهره.
    «و غسل فاطمه، اسماء بنت عمیس و علی و دفنها لیلا؛‌علی(ع)و اسماء بنت عمیس فاطمه(ع)را غسل دادند و علی(ع)او را شبانه به خاک سپردند»
    7-بلاذری، انساب الاشراف، جلد اول، صفحه405، چاپ مصر.
    «علی(ع)و اسماء، فاطمه(ع)غسل دادند؛ چرا که خود او چنین وصیت نموده بود، و ابوبکر و عمر از فوتش خبر نداشتند و علی فاطمه را در شب دفن نمود».
    8-سیوطی، «الثغور الباسمه»، صفحه15، چاپ بمبئی.
    «و غسلها زوجها علی، و صلی علیها و دفنها لیلاً؛[فاطمه (ع)]را همسرش علی(ع)غسل داد و بر او نماز خواند و شبانه دفنش کرد.)
    9- ابن ابی الحدید معتزلی،«شرح نهج البلاغه»، جلد ششم، صفحه50.«صحیح در نزد من این است که حضرت زهرا(ع)در حالی که از ابوبکر و عمر خشمگین بود به شهادت رسید و به درستی که او وصیت کرده بود که آن دو بر (پیکر) او نماز نخوانند».
    علاوه بر منابع ذکر شده مصادر بسیاری موجود است که ذکر همه آن ها را در این مختصر نمی گنجد؛ لذا مطالعه و تحقیق بیشتر را به پژوهشگران گرامی واگذار می کنیم.»(4)
    براستی چرا تنها دخت رسول اکرم(ص)با فاصله ای اندک از شهادت پدر بزرگوارشان، شبانه، با دلی پردرد به دیدار حق می رود و تا کنون نیز مزارش مخفی مانده است؟! آیا این سند زنده ای از مصایب و مظلومیت های آن حضرت نمی باشد؟!



    ======= این سند و خود مطالب =======

    ابن قتیبه در کتاب«الامامه و السیاسه»، ص14، و نیز محمد بن یوسف گنجی شافعی در«کفایه الطالب»، باب 99 آورده اند که حضرت زهرا(ع)خطاب به ابوبکر و عمر فرمودند:
    «انی اشهد الله و ملائکه انکما اسخطانی و ما ارضیتمانی لان لقیت النبی لاشکونما؛ خداوند و ملائکه او را شاهد و گواه می گیرم که شما دو نفر(ابوبکر و عمر) مرا به غضب آوردید و رضایت مرا فراهم ننمودید، اگر پیغمبر را ملاقات کنم حتماً از شما شکایت خواهم کرد».

    و درالامامه و السیاسه:ص14. حضرت زهرا(ع)خطاب به ابوبکر فرمودند: «والله لا دعون علیک فی کل صلاه اصلیها؛ به خدا سوگند در هر نمازی که بخوانم تو را نفرین می کنم»

    توجه به این مطلب که در احادیث شیعه و سنی به طور متواتر آمده است که: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛ هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است».
    ---منبع از کتب اهل تسنن برای مطلب فوق :
    24-شرح المقاصد:تفتازانی، ج5، ص239-صحیح مسلم:ج6، ص22-مسند احمد بن حنبل:ج4، ص96- مستدرک الحاکم: ج4، ص147.

    ----------------
    آیا اهل تسنن راضی می شوند که بگویند: حضرت فاطمه(ع)به مرگ جاهلی، یعنی- نعوذبالله- باکفر، از دنیا رفته و جایگاه او جهنم است‌؛ در حالی که علمای بزرگ آنها روایات معتبر و متعددی در کتاب (صحیح بخاری: ج5، ص96، باب61-الصواعق المحرقه:ص119.) هایشان آورده اند که حضرت فاطمه (ع)سیده و سرور بانوان بهشت است.



    بنابراین آن حضرت با شناخت و معرفت کامل نسبت به امام زمان خویش از این عالم رخت بربسته و از طرفی هم ابوبکر را به عنوان امام و خلیفه قبول نداشتند. پس لازم است که این بانوی پاک، به امامت شخص دیگری رضایت داده باشد، و همان طور که مشخص شد رضایت حضرت زهرا(ع)رضایت خداوند متعال است.در نتیجه خداوند به خلافت کسی راضی است که حضرت فاطمه(ع)هم به خلافت او راضی باشد و آن شخص کسی نیست به جز مولای متقیان،‌امیر المومنان حضرت علی(ع) که در روز غدیر شخص پیامبر ایشان را معرفی کردند .


    برادران اهل تسنن اگر به جای حمایت ها از خلفا از دستورات و فرمایشات پیامبر در مورد امت اسلامی این همه دقت و حمایت میکردند حقیقت برایشان معلوم میشد.

    در اینکه این اشخاص مسلمان بودند و خدماتی داشتند و مهاجر بودند شکی نیست و در این که حق بزرگی از ولی مسلمین علی علیه السلام هم ضایع کردند و دختر نبی خدا با نارضایتی از این دو نفر جان به جهان آفرین تسلیم کردند شکی نیست وقتی دختری که به پاره تن پیامبر بودند و سیده زنان عالم و بهشت هستند از این اشخاص ناراضی از دنیا رفتند من و تو کی هستیم که بخواییم حق خوری ابو بکر دفاع کنیم .


    توی تاریخ بگردید ببینید علی ع حق چه کسی را ضایع کرده
    توی آیات قرآن بگردید ببینید چند آیه در شان نزول امیرالمومنین علی ع نازل شده
    توی تاریخ بگردید ببینید چند بار شخص عمر گفته اگر علی نبود عمر هلاک میشد

    ذهن و افکار خود مون و پاک کنیم و همه ادیان و مذاهب و بریزیم بیرون و اگر عقل سالمی داریم فکر کنیم و در برابر حرف حق تسلیم بشیم چه شیعه و چه سنی یا هر دین دیگری

    مطمانن حق روشن تر از خورشید تا ابد در حال درخشیدن است و اسلام و خداوند به طرفداری من و تو شیعه و سنی هیچ نیازی نداشته و نخواهد داشت و من و تو هستیم که با پذیرش کلام نورانی حق از زبان قرآن و پیامبر اکرم به خودمون ارزش و شرافت میدهیم .


    پیامبر خدا وقتی همسایه زن یهودی اش که همیشه از پشت بام آشغال می انداخت طرف پیامبر وقتی این زن مریض شد پیامبر رفت عیادتش . و در تاریخ لطف و مهربانیت پیامبر همیشه شامل حال دشمنانش هم بوده ما ها که مسلمانیم و پیرو دین محمد ص خیلی با احترام و ادب باید باهم برخورد و گفتگو کنیم و به خاطر شیعه یا سنی بودن که نباید از هم دلخور بشیم

    خدا به همه عقل داده و هر کس مسئول کار و افکار خودشه شما حرف خودتو بزن منم حرف خودمو میزنم . باشد که هدایت پذیر باشیم

  • شیعه ی ال علی




  • سلام
    مشکل اینجاست که:
    اول: حضرت بلال بعد از فوت پیامبر(ص) هیچگاه از سنت پیامبر(ص) منحرف نشد ولی در رابطه با ابوبکر و عمر این عمل صدق نمی کنه.
    دوم: همین خلفا خیلی جاها با قضاوت های اشتباه اسلام رو به خطر می انداختن و این حضرت علی(ع) بود که در کنار خلفا حضور داشتند و این قضاوت ها را اصلاح می کردند به طوری که ابوبکر و عمر بارها تو ملاءعام اعلام کردن که اگر علی(ع) نبود هلاک میشدیم.
    سوم: همه ی علمای اهل تسنن بخوبی میدونن تو غدیر خم چه اتفاقی افتاد اما یکسری متعصبانه قضیه رو نادیده گرفتن یکسری هم ترس این رو داشتن که اگه واقعیت رو تایید کنند متهم به کفر شوند بنابراین سکوت رو بهترین چیز جایز دونستند.
    چهارم: روایاتی که اهل تسنن رد میکنند بهتره بدونید که دقیق نمیدونم شاید بیشتر از هشتاد درصد منابع روایی علمای شیعه کتب علمای اهل تسنن هستش یعنی عملا اهل تسنن علمای خودشون رو دارن رد میکنن. پس کسی که می خواد مناظره کنه اول باید منابع خودشون رو تایید کنه بعد مبارز بطلبه. و تا جایی که من میدونم تا حالا کسی از علمای اهل تسنن حاضر به مناظره با علمای شیعه نشدن.
    پنجم: تو قرآن بیشتر از سیصد آیه در فضیلت حضرت علی(ع) اومده و همه توسط علمای اهل سنت تایید شده اگه کسی ایه ای در فضیلت ابوبکر و عمر تو قرآن دیده با سند معتبر اعلام کنه. واینجا مجالش نیست وگرنه خیلی سوال های ساده هست که نه نیازی به روایات داره نه قرآن اما هنوز از طرف اهل تسنن به اونها پاسخی داده نشده.

    مطلب اخر اینکه مذهب شیعه میگه شیعه و سنی باهم برادرند چرا چون شیعه اعتقاد داره که نباید راضی بشه برادر دینیش مسیر رو اشتباه بره و آخرتش رو از دست بده. پس برادر هرکس رو تو قبر خودش می خوابونن جدای از تعصبات تند برخی شیعیان همه حرفای شیعیان برای عاقبت به خیری شماست.
    یا ابا صالح ادرکنی.
  • شیعه ی ال علی
  • سلام
    فقط الله
    الله(جل جلاله) گفته برای اینکه منو بشناسید خیلی چیزهای دیگه رو باید بدونید و من برای دانش و هدایت شما پیامبرانی رو فرستادم و آخرین پیامبر (محمد مصطفی(ص)) کاملترین دین رو از طرف خدا تبلیغ کرد و بعد از ختم نبوت ، سلسله ی امامت رو با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشینش ، برای تفهیم و اجرای کامل دین اعلام کرد. اگه قرار بود خودمون تشخیص بدیم فقط الله دیگه نیازی به این همه پیامبر نبود.
    بعد کاربر گرامی فقط الله، روایات رو خیلی راحت کنار گذاشتن و خواستن که از طریق قرآن مناظره کنن. مناظره با قرآن ید طولایی می خواد که در توان ما نیست ولی می تونیم شنیده های خودمون رو برای اطلاع عموم و پاسخ عنوان کنیم.
    آقای قرائتی یه کلیپی داره که بین سنی های وهابی پاکستان توی یک دقیقه با سه آیه از قرآن ثابت کرد که شیعه هستش می تونید تو مرورگر اینترنت این آدرس رو کپی کنید تا براتون بیاد. (www.aparat.com/v/Kp6q9/آقای_قرائتی-شیعه_و_سنی)
    در مورد آقای ابو عمر هم مثل اینکه تاریخ ایشون با بقیه فرق میکنه. شیعه برای راستی گفتار خود همه ی روایات خودش رو به طور کلی از کتب علمای اهل سنت بیان میکنه و آدرس منابع روایات رو هم کامل درج میکنه ما نمی دونیم از کدوم تاریخ صحبت کرده اگه کسی می دونه پاسخ بده.
    بعد آقای ابو عمر اگه به آخرت ایمان داری تو اون دنیا انحراف از ایمان رو نمی تونی بندازی گردن کسی دیگه چون شما عقل و اختیار داری. شما فکر کن مسئولین مملکت ما همه کافر هستن این می تونه دلیلی برای کافر شدن ما هم بشه؟
    اگه واقعا واقعیت غدیر خم رو قبول دارید اونرو بایه واقعیت دیگه معامله نکنید و خودتون رو دریابید.
    در ضمن به هیچ شیعه ای اجازه داده نشده به اهل تسنن توهین کنن این توهیناتی که شما بهشون اشاره کردید تو کتب علمای خودتون اومده.
    یا حق
  • شیعه ی ال علی
  • سلام
    فقط الله
    الله(جل جلاله) گفته برای اینکه منو بشناسید خیلی چیزهای دیگه رو باید بدونید و من برای دانش و هدایت شما پیامبرانی رو فرستادم و آخرین پیامبر (محمد مصطفی(ص)) کاملترین دین رو از طرف خدا تبلیغ کرد و بعد از ختم نبوت ، سلسله ی امامت رو با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشینش ، برای تفهیم و اجرای کامل دین اعلام کرد. اگه قرار بود خودمون تشخیص بدیم فقط الله دیگه نیازی به این همه پیامبر نبود.
    بعد کاربر گرامی فقط الله، روایات رو خیلی راحت کنار گذاشتن و خواستن که از طریق قرآن مناظره کنن. مناظره با قرآن ید طولایی می خواد که در توان ما نیست ولی می تونیم شنیده های خودمون رو برای اطلاع عموم و پاسخ عنوان کنیم.
    آقای قرائتی یه کلیپی داره که بین سنی های وهابی پاکستان توی یک دقیقه با سه آیه از قرآن ثابت کرد که شیعه هستش می تونید تو مرورگر اینترنت این آدرس رو کپی کنید تا براتون بیاد. www.aparat.com/v/Kp6q9/آقای_قرائتی-شیعه_و_سنی
    در مورد آقای ابو عمر هم مثل اینکه تاریخ ایشون با بقیه فرق میکنه. شیعه برای راستی گفتار خود همه ی روایات خودش رو به طور کلی از کتب علمای اهل سنت بیان میکنه و آدرس منابع روایات رو هم کامل درج میکنه ما نمی دونیم از کدوم تاریخ صحبت کرده اگه کسی می دونه پاسخ بده.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    |بر بال اندیشه|

    » بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

    دنبال کنندگان ۴ نفر
    این وبلاگ را دنبال کنید
    تبلیغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران