|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

جالب‏ ترین صحنه‏ هاى ایثار

جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ب.ظ

از حضرت زینب علیها السلام نقل شده است که فرمود: «شب عاشورا از خیمه خود بیرون آمدم تا از حال برادرم حسین علیه السلام و یارانش با خبر شوم. دیدم امام علیه السلام در خیمه خود تنها نشسته..

و با پروردگارش راز و نیاز مى ‏کند و قرآن تلاوت مى‏ کند. پیش خود گفتم آیا سزوار است برادرم در چنین شبى تنها بماند؟ به خدا سوگند! مى‏ روم و برادران وعموزادگان خود را به این خاطر سرزنش مى ‏کنم. پس به خیمه عبّاس علیه السلام آمدم ناگاه همهمه و صداى غرّایى شنیدم، همانجا پشت خیمه ایستادم و به داخلش نظر انداختم دیدم عموزادگان و برادران و برادرزادگانم گِرد عبّاس- که چون شیرى بر زانویش تکیه زده بود- حلقه زده‏اند، و او خطبه‏اى مشتمل بر حمد و ثناى الهى و سلام و درود بر پیامبر خدا صلى الله علیه و آله ایراد کرد، که مانند آن خطبه را جز از امام حسین علیه السلام نشنیده بودم، و در پایان افزود: اى برادران! برادرزادگان! و عموزادگانم! هنگامى که سپیده دم طلوع کرد چه مى‏ کنید؟ عرض کردند: فرمان فرمان تو است، هر چه تو فرمایى همان کنیم.

عبّاس فرمود: این اصحاب با امام پیوند خویشاوندى ندارند و بار سنگین را جز صاحبانش بر نمى ‏دارند. هنگامى که سپیده صبح آشکار شد اوّلین کسى که به میدان نبرد مى ‏شتابد، شمایید. ما باید پیش از آنان کشته شویم تا مردم نگویند. اصحاب خود را پیش انداختند و چون آنان کشته شدند، خود با شمشیرهایشان ساعت به ساعت مرگ را به تأخیر انداختند.

بنى هاشم از جاى برخاسته شمشیر از غلاف بیرون کشیدند و در برابر برادرم عبّاس گرفته، گفتند: «ما همگى تحت فرمان تو هستیم».

زینب علیها السلام افزود: «وقتى که این یکپارچگى و عزم راسخ و تصمیم قلبى آنان را دیدم، دلم آرام گرفت و خوشحال شده اشکم سرازیر شد. خواستم به سوى برادرم حسین علیه السلام رفته و جریان را به اطّلاعش برسانم که ناگاه از خیمه حبیب بن مظاهر نیز همهمه و سر و صدایى شنیدم، به آنجا رفتم و پشت خیمه ایستادم و به داخل آن نظر افکندم، دیدم اصحاب نیز برگرد حبیب بن مظاهر حلقه زده‏اند و او مى‏ گوید: اى همراهان! براى چه منظورى به اینجا آمده‏اید؟ خدا رحمتتان کند، سخنانتان را روشن و بى پرده بیان کنید.

گفتند: آمده‏ایم تا (حسین علیه السلام) غریب فاطمه علیها السلام را یارى کنیم.

گفت: چرا زنان خود را طلاق داده‏اید؟

گفتند: براى یارى حسین علیه السلام.

گفت: اگر صبح شد چه مى‏ کنید؟

گفتند: فرمان، فرمان تو است. ما از فرمان تو سرپیچى نمى‏ کنیم...

عاشورا ریشه ‏ها، انگیزه‏ ها، رویدادها، پیامدها ص 404

سالروز وفات حضرت زینب أم المصائب علیها السلام بر تمام شیعیان تسلیت باد

  • حیـدر کـرار

نظرات (۲)

سلام علیک
خداقوت
بر شما هم تسلیت باد
می توانید :اطاعت از علی در منا بع اهل سنت را در وبلاگ بنده ببینید
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
ما خواستار تبادل لینک با شما هستیم
در صورت موافقت لطفا به ما اطلاع دهید.

آدرس وب ما:
http://110590.rozblog.com

با تشکر
مدیریت وبسایت سورنا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران