|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید
پاره‌ی وجود پیامبر و قلب و روح خاتم

پاره‌ی وجود پیامبر و قلب و روح خاتم

يكشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸، ۰۶:۵۱ ب.ظ

«...و هیَ نُورُ عَیْنِی وَ هِیَ ثَمَرَةُ فُؤَادِی وَ هِیَ رُوحِیَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیَّ¹»؛


اوست پاره‌ای از وجود من و نور دیده و میوه‌ی دل من و #فاطمه روح من است که در میان دو پهلویم جای دارد.
 
بیان فقیه:
 
‼️ این کلام خاتم النبیین، عقل را مبهوت می‌کند.

اوّل فرمود: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی²»؛ فاطمه پاره‌ای از #وجود من است،
 بعد فرمود: «فَاطِمَةُ مُهْجَةُ قَلْبِی³»؛ فاطمه #قلب من است.
کلمه‌ی سوم که ختم کلام است، فرمود: فاطمه #روح من است؛ همان روحی که بین دو پهلوی من است.⁴

معنی این کلمه چیست؟

اگر ما معنی این کلمه را بفهمیم یعنی دری که به پهلوی حضرت زهرا علیهاالسلام خورده، پهلوی خود #پیغمبر را شکست، آن تازیانه‌ای که به بازوی او خورد، به بازوی خود پیغمبر اصابت کرد.


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پی نوشت:


📌 ۱. الامالی، الشیخ الصدوق، ص۱۷۵.
۲. صحیح البخاری، ج۴، فضائل الصحابة، باب مناقب قرابة رسول اللّٰه، ص۲۱۰، ح۳۵۱۰ و باب مناقب فاطمة، ص۲۱۹، ح۳۵۵۶۱.
۳. مائة منقبة، ص۷۶؛ الصراط المستقیم، ج۲، ص۳۲؛ نهج الحق و کشف الصدق، ص۲۲۷؛ نهج الإیمان،ص۲۰۵؛ بحار الأنوار، ج۲۹، ص۶۴۹.
۴. الامالی، الشیخ الصدوق، ص۱۷۵؛ الفضائل، ص۹؛ بشارة المصطفی؛ص۳۰۶؛
۵. کتاب سلیم، ص۱۵۳؛ الاحتجاج، ، ج۱، ص۱۰۹؛ بحار الانوار، ج۲۸، ص۲۸۳

🎙 آیت الله العظمی وحید خراسانی
📆 ۲۵/ اسفند/ ۱۳۹۱
◼️ #کلام_فقیه #فاطمیه

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران