|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

تمسخر "به نام خدا" در یکی از برنامه ها

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۲۲ ب.ظ

داشتیم با خانواده برنامه قند پهلو را می دیدیم. یکباره مجری طبق روال برنامه لطیفه ای را مطرح کرد که به راحتی می توانستی از آن بوی تمسخر را برداشت کرد: شخصی به پیتزا فروشی می رود از او می پرسند که به نام کی بنویسم می گوید به نام خدا!!!... او فکر می کند باید برای خرید پیتزا هم باید بنام خدا گفت.
هر چند قصد بیان اعتراض نیست. ما و سایت کوچک «محبت الهی» چه به این حرف ها. ما کی باشیم که به صدا و سیما انتقاد کنیم. روزی برای آن که صدایم شنیده شود در مجله معارف که توسط نهاد مقام معظم رهبری منتشر می شود مقاله ای را منتشر کردم که در آن به موضوع سکولار بودن برخی برنامه اعتراض کردم. با خود گفتم شاید کسی پیدا شود که تلفنی یا ایمیلی یا حتی پیامکی ... به ما بدهد و بگوید مقاله برای آن ها قابل توجه بوده است. اما به نظر می رسد که انتظار بیهوده ای داشتم. الآن هم قضیه به همان منوال است.
آنچه نوشته می شود تنها درد دلی است که بیان می شود حتی اگر مخاطب آن خودم و برخی از دوستان باشد. در کشوری که این همه شهید و مجروح داده شد و هنوز هم بسیاری از سختی ها و تحریم ها و ... را داریم برای اعتلای کلمه الله پرداخت می کنیم، حرف هایی زده می شود که در آن ساده ترین مسایل مذهبی از قبیل به نام خدا گفتن در ابتدای صحبت ها به تمسخر گرفته می شود. البته ممکن است تعمدی در کار نبوده اما دست کم باید مجری محترم عذرخواهی کند یا دست کم منظور خود را به طور درست بیان کند تا موجب برداشت های ناروا نشود.

نقل از: محبت الهی

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران